Telefoon:+31 70 200 1414
Adres: Vierlinghkade 132, Den Haag, Nederland
Social Media

Btw-teruggave aan klanten van buiten de EU wordt digitaal

Ingangsdatum: 1 januari 2026

Wat verandert er?

Verkoopt u producten aan klanten die buiten de EU wonen? En biedt u btw-teruggave aan? Vanaf 1 januari 2026 verandert de manier waarop u btw-teruggave regelt. U moet de teruggave vanaf dan digitaal doen. Dit geldt voor alle aankopen die uw klanten meenemen naar een bestemming buiten de EU. U kunt vanaf dat moment geen papieren facturen of stempels meer gebruiken. Dit zijn de belangrijkste veranderingen:

  • U registreert aankopen digitaal via een intermediair of via Mijn Douane. Log in met eHerkenning of DigiD.
  • Uw klanten gebruiken de app 'NL Customs VAT' om btw-teruggave aan te vragen. Zij hoeven niet meer met facturen langs een douanebalie.
  • Uw klant moet GPS en Bluetooth aanzetten op de plaats waar die Nederland verlaat.
  • De validatie van btw-teruggave gebeurt helemaal online. Uw klanten moeten hun paspoortnummer invullen in de app. De facturen die u digitaal op hun naam zet, komen automatisch in de app.

De digitale werkwijze is verplicht voor alle winkeliers die btw-teruggave aanbieden. Ook voor online bestelde producten die in de winkel worden opgehaald.

Voor wie?

  • winkeliers in Nederland die btw-teruggave aanbieden aan klanten van buiten de EU

Wanneer?

  • Vanaf 1 januari 2026 is de digitale werkwijze de enige manier om btw-teruggave te regelen.
  • Tot 31 maart 2026 kunt u nog papieren facturen laten goedkeuren voor aankopen die uiterlijk 31 december 2025 zijn gedaan.

VESTIGINGSGEGEVENSDELTA ADVISORY B.V.
Vierlinghkade 132

2521 SM 's-GRAVENHAGE


KVK: 83150307

BTW: NL862752218B01

OPENINGSTIJDEN
Ma t/m Vr : 09:30 - 17:30
Zaterdag : 12:00 - 17:00
Zondag : Gesloten



 

CONTACT
Vierlingkade 132, Den Haag, Nederland
VOLG ONS

Chat openen
Delta Advisory
Hallo 👋
Kunnen we je helpen?